President

Michael Arneson

President 2022 - 2023

Presentation av vår President Bernhard

Jag är född 1944 i Södertälje och flyttade som 5-åring till Motala. Student 1963 i Motala. Började samma höst  på KTH för att bli Bergsingenjör. 1968 gjorde jag militärtjänst i flottan och blev värnpliktig mariningenjör.

I december 1968 började jag som bergsingenjörer normalt gör mitt första arbete på ett bruk, nämligen Munkfors Bruk. Där var jag ca 25 år och sökte därefter några år lyckan på ett konsultföretag i Karlstad. Det passade inte mig så på hösten 1996 började jag som logistikchef på Wirsbo Smide. Jag bodde kvar i Munkfors och veckopendlade. I Virsbo blev jag kvar till jag skulle fylla 69. Två år räckte som heltidspensionär så hösten 2015 började jag åter på det gamla jobbet ett varierande antal timmar i veckan. Jag är fortfarande kvar och utbildar nu min femte efterträdare. Innan året är slut räknar jag med att återgå till verksamhet som heltidspensionär. 2013 flyttade hustrun och jag till Gävle.

1983 var jag med och chartrade en rotaryklubb i Munkfors. 1990/91 var jag president i den klubben. 1997 flyttade jag över till Surahammars klubb på närmare avstånd till jobbet i Virsbo. 2014 blev jag medlem i vår klubb.

Att ta över presidentskapet när det är pandemi känns utmanande. Viktigaste uppgiften måste bli att verka för att alla medlemmar kommer tillbaka när vi väl kan ha möten som brukligt är. Kan vi hitta något lokalt projekt att engagera oss i skulle det kanske hjälpa till att göra Rotary mera känt.